Samenwerking Leef3.nu en Food Connect

12 augustus 2019 - 10:21

Leef3.nu, onderdeel van Beweging 3.0, is een ledenorganisatie met ongeveer 35.000 leden in de regio Eemland. Met de diensten en producten van Leef3.nu kunnen mensen zo lang en prettig mogelijk zelfstandig thuis blijven wonen. Daarbij betrekt Leef3.nu zoveel mogelijk het sociale netwerk van ouderen – zoals buren, familie en vrienden – en leggen verbindingen met organisaties die kunnen voorzien in behoeftes van ouderen en mantelzorgers. Eind 2018 zijn ze daarom de samenwerking aangegaan met Food Connect. In dit artikel leggen we je uit hoe deze samenwerking is ontstaan, hoe het nu gaat en wat er in de toekomst aankomt.

Hoe is de samenwerking ontstaan?

In 2018 stopte de toenmalige maaltijdleverancier van Leef3.nu met het leveren van maaltijden aan huis. De leverancier adviseerde Leef3.nu om eens in de keuken van Food Connect te kijken. Hieruit is een intensieve samenwerking ontstaan, met als resultaat een kwalitatief hoogstaande maaltijdservice met een gerichte en persoonlijke klantbenadering.

De maaltijdservice

Met de maaltijdservice kunnen leden van Leef3.nu eenvoudig heerlijke kant-en-klare gerechten en verse boodschappen bestellen. De verse en vriesverse gerechten zijn eenvoudig te verwarmen in de oven of magnetron en worden, samen met de eventuele boodschappen, gratis bij de mensen thuisbezorgd. Dit biedt een uitkomst voor mensen die geen tijd of zin hebben of niet meer in staat zijn om zelf te koken. De dienst die door Food Connect aangeboden wordt past bij het doel van Leef3.nu, benadrukt Jan Jans, manager van Leef3.nu: “Mede door deze samenwerking kunnen we onze leden zo lang mogelijk en met plezier zelfstandig thuis laten wonen. We stellen hoge eisen op het gebied van kwaliteit en betrouwbaarheid en zien in Food Connect een perfecte partner voor nu en in de toekomst.”

Zelf keuzes maken

Leef3.nu vindt het belangrijk dat mensen zelf hun keuzes kunnen maken en dat ze zolang mogelijk het leven kunnen leiden zoals ze dat zelf willen. Op dit aspect sluit Food Connect naadloos aan met haar concept ‘vers op maat’, waarbij de klant dagelijks zelf haar maaltijd kan samenstelen uit een uitgebreid en wekelijks wisselend menu. Bovendien kan de klant door de unieke verpakking zelfs thuis haar gerecht nog opnieuw samenstellen. Het schaaltje van bijvoorbeeld het runderlapje kan eenvoudig gewisseld worden met het schaaltje van de varkensoester. “Dat is fijn, want zo bepaalt de klant zelf wat hij of zij wil eten”, vertelt Peter Broekhof, hoofd verkoop van Food Connect. “Het is mooi om te zien dat Leef3.nu als partner hetzelfde doel voor ogen heeft, waardoor we samen de beste service kunnen bieden voor de klant”.

Toekomstplannen

Om meer leden van dienst te zijn en leuke acties te organiseren voor bestaande klanten, hebben Leef3.nu en Food Connect samen een promotieplan gemaakt. De eerste stap hierin is het omschrijven van de doelgroep. Vervolgens wordt de doelstelling bepaald en de boodschap afgestemd. Op basis van deze gegevens worden er leuke acties bedacht en uitgevoerd voor nieuwe en bestaande klanten.

Onlangs heeft Leef3.nu bijvoorbeeld een redactioneel artikel en een advertentie geplaatst in de krant De Stad Amersfoort. Daarop volgend hebben we een brief verspreid naar alle leden van Leef3.nu in Amersfoort waarin we ons proefpakket onder de aandacht gebracht hebben. Met dit proefpakket kunnen leden voordelig kennis maken met de gerechten van Food Connect. “Inspirerend dat een dergelijke actie zo goed werkt en dat het aantal klanten nog steeds blijft oplopen,” aldus Jan Jans. Zo brengen Leef3.nu en Food Connect alle ingrediënten samen voor een succesvolle samenwerking.