Interview met onze dames van de klantenservice

3 april 2019 - 12:38

“Bij de klantenservice van Food Connect is geen dag hetzelfde”, is het antwoord dat de klantenservicemedewerksters gezamenlijk geven. “We hebben verschillende taken op onze afdeling, zoals het beantwoorden van de telefoon, plaatsen van bestellingen, verzorgen van de post, verwerken van menukaarten en voorbereiden van de routelijsten voor de bezorgers”, vertelt Manel. “Elke dag ben je verantwoordelijk voor een andere taak. Dat is erg afwisselend en daarom heel leuk!”.

Je hebt ze vast wel eens aan de telefoon gehad: onze dames van de klantenservice! Dagelijks houden zij zich bezig met diverse werkzaamheden, van het beantwoorden van telefoontjes tot aan het voorbereiden van de routelijsten voor onze bezorgers. Maar wie zijn de gezichten achter de telefoon en wat vinden ze zo leuk aan het werk op de klantenservice? We gingen snel met ze om tafel om alles over hun werk te vragen.

Bijna 1100 telefoontjes per week

Wekelijks spreken de dames veel nieuwe en vaste klanten, waarbij ze altijd de tijd nemen voor iedereen die een vraag, tip, compliment of soms een opmerking heeft. “We ontvangen bijna 1100 telefoontjes per week”, vertelt Nathalie. “Hierdoor kom je in contact met veel verschillende mensen, die vaak moeten lachen om ons Twentse accent. Vaak zijn dit Twentenaren die verhuisd zijn naar het Westen en op deze manier weer even het thuisgevoel krijgen”. Ook Silvia spreekt regelmatig een klant uit Brabant die oorspronkelijk uit Twente komt. “Meneer vertelt mij altijd dat hij door onze maaltijden nog een beetje Tukker van binnen blijft. Het is zo leuk dat wij dit gevoel aan onze klanten kunnen meegeven!”, vertelt Silvia enthousiast.

Smakelijke verrassingen

“We proberen ons echt in onze klanten te verplaatsen en hun wensen samen te brengen”, voegt Lisa toe. “We helpen hen zoals we zelf ook graag geholpen zouden willen worden en dat wordt ontzettend gewaardeerd”. Zo hebben de dames van de klantenservice al diverse verrassingen ontvangen, zoals een cake en een handgeschreven briefje. met complimenten. “Het is zo speciaal dat klanten de tijd nemen om zoiets moois voor ons te doen. Het briefje met complimenten heb ik daarom ook tot op de dag van vandaag bewaard”, vertelt Gerbriëlle met een glimlach.

Goede werksfeer

Dagelijks werken ze met zo’n zeven dames op de klantenservice. “We werken in een superleuk team!”, vertelt Monique. “Zo gaan we ook regelmatig met zijn allen uit eten”. De overige dames sluiten zich hier volledig bij aan. “Ik werk al tien jaar bij Food Connect, maar ga nog steeds met veel plezier naar mijn werk toe. Er hangt gewoon een hele goede werksfeer”, vertelt Bianca enthousiast.

Binnen een paar minuten aan tafel

Maar nemen de dames zelf ook wel eens maaltijden van Food Connect mee naar huis? ‘’Zeker! Altijd handig wanneer je geen tijd hebt om te koken en iedereen bij ons thuis vindt het eten van Food Connect erg lekker!’’, vertelt Silvia lachend. “Het is inderdaad erg handig” voegt Manel toe. ‘’Ik kan de maaltijden zo meenemen vanuit het werk en dan zit ik binnen een paar minuten al te genieten van een heerlijke warme maaltijd’’. Op veler verzoek staat onze Twentse humkes maaltijdsoep weer op het menu! Mmm… dat is genieten!