FC spreekt op Biovak in Zwolle

1 maart 2013 - 09:16

Tijdens de Biovak, de landelijke vakbeurs voor de biologische sector in Nederland, heeft Food Connect toegelicht wat hun ervaring is met biologische producten. Voorafgaand aan de Week van de Smaak in 2011, zijn de eerste producten ingekocht en tot maaltijden gekookt. Tijdens een workshop op de Biovak, gericht op de samenwerking tussen de primaire sector en de verwerkende bedrijven, heeft Astrid Kühlkamp, Hoofd Voedingsontwikkeling bij Food Connect het volgende gezegd: “Ons uitgangspunt is en blijft de klant. Heeft die behoefte aan biologische, diervriendelijke producten? Bij welke producten ziet en proeft de klant de meerwaarde en mag het meer kosten dan een reguliere maaltijd, gezien het feit dat de grondstoffen gemiddeld 50 tot 300% duurder zijn. We hadden vooraf vele vragen, die na de Week van Smaak, middels een klantenenquête, grotendeels zijn beantwoord. De hoofdreden waarom de klanten kozen voor de producten, die overigens niet duurder werden aangeboden, was de behoefte aan variatie en de nieuwsgierigheid naar dit type product. Van de klanten die heel bewust hadden gekozen voor deze producten, heeft 95% aangegeven dat een actie als deze voor herhaling vatbaar is. Food Connect gaat daarom overwegen hoe producten die bijdragen aan een duurzamere  samenleving, aan klanten kunnen worden aangeboden. Vooruitlopend daarop heeft het biologische kalfsvlees een vaste plek in ons assortiment gekregen.