Ons winnende team

Collega en klant centraal

Eén van de grondbeginselen van Food Connect, van begin af aan, is dat onze medewerkers zichzelf kunnen zijn en zich thuis voelen in onze organisatie, ieder met z’n eigen positie, vaardigheden, capaciteiten of beperkingen in een zo plat mogelijke organisatie. Samen een grote meerwaarde bieden aan de, op zich al, unieke maaltijdservice.

We doen het met elkaar en niemand is meer of minder dan een ander, en gaan gewoon normaal met elkaar om. Zoals ’t hoort.

Door deze denk- en werkwijze en de cultuur die we koesteren hebben we als steeds groter groeiende organisatie zowel intern als extern de menselijke maat kunnen behouden. We koesteren onze mentaal- én financieel kerngezonde organisatie. Tevreden en trotse collega’s zorgen tenslotte voor duurzame inzetbaarheid en duurzaam tevreden klanten. En daar doen we het allemaal voor: een platte organisatie en de klant centraal.

Om duidelijk en transparant te maken hoe Food Connect denkt over haar team en haar klanten, vonden we een metafoor in het voetbal, waar alle spelers op het veld even belangrijk zijn en het publiek, de klant op de tribune, als je het goed doet je fan is. In dit model, met een stadion als spiegel, staat de mens centraal, op een ludieke, simpele maar vooral doeltreffende wijze.

Ons winnende team

Ons winnende team

Medewerkers kunnen zichzelf zijn en mogen zich thuis voelen in onze organisatie, ieder met z’n eigen positie. Geen traditionele bureaucratische piramide met een topdown-benadering maar met alle collega’s op gelijk niveau gepositioneerd, met veel bewegingsruimte en de klanten met het beste overzicht op de tribune. Onze collega’s staan als spelers letterlijk en figuurlijk in de spotlights, maar wel op één horizontaal niveau. Functioneel zijn er verschillende rollen en verantwoordelijkheden, maar als team staan we op één lijn, naast, voor en achter elkaar. Met als ondersteuning de financiële afdeling als ticketbox, de PR-afdeling als fanshop, de medewerkers automatisering als greenkeeper, de bedrijfsarts als verzorger, de grensrechter als adviseur en de scheidsrechter uiteindelijk als handhaver van de wet.

Zo scoren we samen qua motivatie en teambesef, welke bijdragen aan het werkplezier, interne trots en klantgerichtheid.

Dat onze manier van werken, die wij overigens zelf niet bijzonder maar vrij normaal vinden, extern als voorbeeld voor maatschappelijk verantwoord en duurzaam omgaan met mensen wordt betiteld, dat vinden wíj dan weer bijzonder….

–       2011 : Winnaar Energiek Almelo (via Zakelijk Almelo)
–       2012 : Winnaar ‘Het slimste bedrijf van Nederland’ (Syntens / KvK)
–       2013 : Nominatie voor de Elke Dag Beter Award (MKB-Nederland)
–       2014 : Award ‘Financieel gezond bedrijf’ (Graydon)
–       2014 : Winnaar vakjuryprijs Beste Goede Praktijk Award (Ministerie Sociale Zaken)

‘Je bent net zo goed als je laatst gespeelde wedstrijd’ is een veelgehoorde kreet uit de sportwereld. Ook voor ons geldt dat. Dit beseffen onze medewerkers van klantenservice, verkoop, administratie, keuken, magazijn en bezorging maar al te goed.

Daarom blijven we graag met plezier ons best voor u doen, elke dag, met passie voor eten !

Het Slimste bedrijf van Nederland – 2012