Food Connect op de kop en genomineerd voor de Packaging Award

21 maart 2018 - 10:39
Op de foto: Het volledige managementteam van Food Connect & Kook jij of ik poseert trots met de nieuwe verpakking. V.l.n.r.: Peter Broekhof, Edwin Senger, Benno Schildkamp, Rogier Terhalle, Wim Swier, Chiel Oude Hergelink en Kim Oude Luttikhuis.

ALMELO – “Ongelooflijk wat wij als team voor elkaar hebben gekregen’’, zegt Wim Swier, oprichter en eigenaar van Food Connect. De maaltijdspecialist uit Almelo lanceert een nieuwe verpakking en heeft daarnaast ook op procesmatig gebied de nodige veranderingen doorgevoerd. Een project van bijna twee jaar werd daarmee afgerond. Uniek is dat het team alles zelf heeft ontwikkeld en daardoor het geheel in eigen hand wist te houden. “En dat als MKB-bedrijf, dat maakt je enorm trots”, vult directeur Benno Schildkamp aan.

Op de omslagfoto: Het volledige managementteam van Food Connect & Kook jij of ik poseert trots met de nieuwe verpakking. V.l.n.r.: Peter Broekhof, Edwin Senger, Benno Schildkamp, Rogier Terhalle, Wim Swier, Chiel Oude Hergelink en Kim Oude Luttikhuis.

Al jarenlang groeit de vraag naar het bezorgen van vers bereide gerechten bij consumenten en bedrijven. Steeds vaker wordt er gekozen voor het gemak van een verse en goede maaltijd. Om te kunnen voldoen aan de toenemende vraag heeft Food Connect haar interne proces aangepast. Swier legt uit: “We hebben onze bestel- en levertijden verkort, daardoor kunnen we nog klantgerichter werken. Daarnaast kunnen we meer doelgroepen bereiken, denk bijvoorbeeld aan out-of-home concepten zoals verswinkeliers, cateraars en restaurants”.

“De verpakking geeft het restaurantgevoel met het gemak van thuis”

De veranderingen zijn ook voor de consument zichtbaar, want Food Connect heeft naast de interne aanpassingen een compleet vernieuwde verpakking geïntroduceerd. De verschillende onderdelen van de maaltijden worden los verpakt in luxe, zwarte schaaltjes. Middels een sleeve over een kartonnen omdoos worden de schaaltjes bij elkaar gehouden. Een unieke en eigen ontwikkelde verpakking, waarbij de maaltijdspecialist erin is geslaagd om het samenstellen van de maaltijd te verleggen naar de keuken van de consument. Heeft de klant toch zin in een varkenshaasoester? Dan is dit simpel te verwisselen met een product uit een andere maaltijd. Het restaurantgevoel met het gemak van thuis.

“Een unieke verpakking die ook nog eens is genomineerd voor de Packaging Awards”

Genomineerde verpakking

Het hele traject bleek een enorme ontwikkeling voor het bedrijf, maar dat de verpakking in de smaak viel kreeg het al snel terug; De verpakking werd genomineerd voor de Packaging Award 2018 in de categorie Food Vers. Daarmee behoorde het tot de laatste zes kanshebbers uit ruim 150 inzendingen. Een prachtige waardering voor het bedrijf: “Eindelijk past onze verpakking bij de kwaliteit van onze producten en gerechten”, zegt Schildkamp.

Nog veel meer ideeën voor de toekomst

Door het voltooien van het project is Food Connect nu nog meer klaar voor de toekomst. Vol energie en enthousiasme kijken Swier en Schildkamp samen met het team vooruit: “We hebben een prachtig project afgerond en daarnaast ons pand een compleet vernieuwde uitstraling gegeven”, zegt een trotse Swier. Stilzitten en achteroverleunen, dat doen ze in Almelo niet. Food Connect blijft zich ontwikkelen en denkt inmiddels alweer een paar stappen vooruit: “We zijn druk bezig met een nieuw e-commerce platform, waarin we ook online beter in kunnen spelen op het gemak van een goede en versbereide maaltijd. Er liggen dus nog genoeg ontwikkelingen in het verschiet!” besluit Schildkamp.